Thursday, June 14, 2007

Sucre

Op 6 august 1825 werd in Sucre de Boliviaanse afhankelijkheid afgekondigd. De nieuwe republiek werd vernoemd naar haar bevrijder: Signor Simon Bolivar. Weten we dat ook weer, op naar de kroeg.

Elke main-stream backpacker die Sucre aandoet, zet voet in de Nederlandse kroeg `Joy Ride`. Ook de auteur van deze weblog heeft een bord hutspot en een portie bitterballen verorberd. Tevens aan de bar een trio drinkmaatjes gevonden. Hoe meer zielen, hoe minder bier maar des te gezelliger. Mijn nieuwe maatjes reizen met een Landrover dwars door Zuid-Amerika reizen. Mijn droom is ooit hetzelfde te doen in Afrika...

Twee drinksessie later is is het plan gesmeed een mountain bike trip om de stad te ondernemen. In tegenstelling tot `The Most Dangerous Road` in La Paz, gaat deze trip vooral berg op. Mijn drinkmaatjes onthielden mij de informatie dat twee van hen fanatieke biathlonners zijn en dat nummer drie net zijn zes maandse fietstrip in Nieuw-Zeeland had beëindigd. Soms moet je mans genoeg zijn om je meerdere te erkennen. Dit was zo`n moment!

3 comments:

ana said...

Hey!! Ik heb je blog zomaar weten te vinden hehe.. wat een geheugen he! ;)
Ben eergisteren thuisgekomen.. en kwam wat foto's tegen.. zal'k wel opsturen als je't leuk vind. :D Meteen weer werken valt wel hard.. maar ik volg gewoon wat mooie verhalen van mensen die er nog steeds zitten ;) Genietse!! En als ik tijd heb ga'k eens je blog doorspitten.

Marianne ("Moring Sunshine!")

Anonymous said...

Ik kan het wel blijven zeggen, maar het is echt waar dat je super leuk en goed kan schrijven en dat het fantastisch is wat je allemaal aan het beleven bent! Mijn enige tip is: Vooral zo doorgaan! Haha, x Tes

Anonymous said...

Yo Mart,
Ik meld me niet zo vaak, maar blijf je verhalen wel volgen. Heeft waarschijnlijk iets met jaloezie te maken of zo.... Even voor de vorm, ook dit jaar ben je uitgenodigd voor de "Ommen open".
Take care! Robert