Saturday, September 01, 2007

Trabajo Voluntario

De arbeidsmarkt komt angstvallig dichtbij. Aangezien een jaar een rugzak rondslepen door Zuid-Amerika en tussentijds zuipen in hostels moeilijk te verkopen is aan mijn toekomstig HRM-manager (mijn Spaans is helaas ook geen paradepaardje geworden) ga ik mijn curriculum opleuken door me de komende weken toe te wijden aan vrijwilligerswerk. Er is geen betere stad in Zuid-Amerika te bedenken om een maand te verblijven dan Buenos Aires.

Vrijwilligerswerk is anno 2007 vette business. De wereld op zijn kop: absurde bedragen moeten er soms worden betaald om een paar weken in de slopenwijken de handen uit de mouwen te mogen steken. Beredenerend dat mijn tijd kostbaar genoeg is, heb ik twee dagen op het wereld-wijde-web naar projecten gezocht. Het resultaat was uiterst mager, maar ik heb onderdak gevonden bij het community centrum van Conviven. Hoe en wat is mij nog onduidelijk, maar er is mij gegarandeerd dat ik naast Engelse les geven ook mag voetballen met de kids. Lijkt me uitermate geschikt project voor mij!

No comments: