Tuesday, August 21, 2007

Surfers Paradise

Zes weken full pull reizen. Alles gezien, gehoord en geproefd wat we van te voren in ons hoofd hadden zitten. Tijd om van de vakantie te gaan genieten en waar kan dat beter dan aan de Braziliaanse kust! Ik droomde van een uitgeklapte strandstoel uitgeklapt, 30 graden en het geluid van de golven op de achtergrond, een lekkere goud gele Brahma binnen handbereik en uiteraard Braziliaanse babes in traditionele beach-kledij! Niets bleek minder waar. Vier dagen bewolking en winderig, lege stranden en een bikini zou elke beach babe een blaasontsteking opleveren.

Florianoplis is de stad waar de Brazilaanse surfkampioenschappen worden gehouden en weer of geen weer, overal lopen brede surfdudes met plank rond. Elk nadeel heeft zijn voordeel, de bewolking zorgt ervoor dat ik niet tussen deze krachtpatsers in mijn zwembroek hoef rond te lopen. Verder staat de kustlijn vol met fancy vakantieoptrekjes van de rijkestinkerds uit Rio de Janeiro & Sao Paolo. Zelf scoren we ook een top appartment via onze "zaakwaarnemer" Ricardo die we ontmoeten op het station. De glimlach van die dikke Ronaldinho uit Corumba nog op mijn netvlies wist ik het niet zo zeker, maar Simone ging er volle bak voor en het blijkt maar weer eens dat het vrouweninstinct nooit liegt. Ons apartementje (inclusief blender) lag op slechts 100 meter van het strand, midden in het centrumpje van Barrio Lagoa... I-DE-AAL!

Tot slot van onze vakantie in Brazilië nog een bezoek gebracht aan de Brazilian first division. Fc Figueirense kreeg de #1 Sao Paoloop bezoek. De samba rolt helaas niet van de tribunes, maar de drums roffelen lekker en het temperamentvolle enthousiamse was wederom aanwezig. Top.

Mijn langste busrit ooit wacht op mij: 29 uur naar Buenos Aires, de cirkel (helaas) is bijna rond.

No comments: