Tuesday, March 27, 2007

Quito

Een nieuw hoogtepunt in mijn reis. Gelegen op 2850 meter boven NAP neemt deze stad af en toe letterlijk mijn adem weg. Op één dag zoveel kerken in de bijzonder mooie oude binnenstad van Quito bezocht, dat ik met een gerust hart de komende weken op zondagochtend verstek kan laten gaan. Een van de kerken is oogverblindend. Naar zeggen is er zeven ton goud gebruikt om de muren, plafonds en altaren op te fleuren. Foto´s nemen van deze rijk dommen is strikt verboden, maarja Adam & Eva aten toch ook van die appel terwijl dat niet mocht...


22 km ten noorden van Quito wordt de wereld in tweeën gedeeld: Mitad del Mundo. Een heerlijke toeristische attractie, die niets toevoegd aan je leven, maar die je wel op je lijstje wil afvinken. Rechtsom of linksom in het gootsteenpuntje......... lekker belangrijk!

Tot slot in Mariscal Sucre de trip van mijn dromen geboekt. Volgende week vlieg ik vanuit Guayaquil naar de Galapagos. Hetgeen mij een week de tijd geeft om via allerlei boerengehuchten in het Andes Gebergte naar het zuiden te reizen.

No comments: