Friday, March 23, 2007

Markt in Otavalo

De eerste stop in Ecuador is Otavalo. Dit dorp prijkt in vele reisgidsen vanwege haar gigantische zaterdagmarkt. De souvernier afdeling van deze markt kan me gestolen worden. Waarom een schilderij kopen als ikzelf uit het land kom van meesters als Van Gogh en Rembrandt? Een handgeweven wollentrui is meer iets voor zweverige linkse geitenwollen sokken types. En met een hangmat van 5 kg door Zuid Amerika reizen, ik dacht het niet!

De vee- en voedsel sektie is andere koek. Een moment van melancholie ontstaat als ik de gelijkenissen herken met `onze` paardenmarkt in Elst. Behalve de grote hoeveelheden stront om straat zijn is er nog een belangrijke overeenkomst: ook hier wordt op straat gedronken. Omdat `t Wapen en De Vereninging hier geen franchise hebben en de Ommelander haar aandelen hier aan de straatstenen nog niet kwijt kon, is de drinklocatie hier ingericht in de laadback van een pick-up truck. Ondanks dat ik anderehalve kop groter ben dan de grootste dorpeling, blend ik lekker in door af en toe de volgende woorden te roepen: "TOMA CHUCHA!"


De glimlach van een kind doet je beseffen dat je leeft! De glimlach van een schapenkop doet je beseffen dat je ver van huis bent...

1 comment:

Unknown said...

Nice smile Martijn!
i'ts ok you are travelling on the adventurous way but MAYBE brushing your teeth would do pretty well sometimes a day!! =)
xx