Tuesday, March 06, 2007

Medellin

Groot, groter, grootst...! Medellin is de hoofdstad van de plastische chirugie. Boobs, tieten, ballen, meloenen, jetsers, skippyballen, jopen, borsten kleuren het straatbeeld. Jong of oud, groot of klein, dik of dun in Medellin geldt de regel one-size-fits-all, namelijk XXL. Echt bizar, maar vermakkelijk. Aangezien ook mijn kleine nichtje deze weblog leest, verwijs ik voor een sfeerimpressie (+18) naar www.nietvoormama.blogspot.com


Na een tweetal wilde avonden in het rondborstige uitgaansleven van Medellin en een cultureel uitstapje naar het koloniale Santa Fé, kruist zondag geheel toevallig de tweede 'El Classico' mijn pad. In het lokale stadion spelen de twee aartsrivalen van de stad tegen elkaar: Nacionales vs. Independente. Een heksenketel! De wijze waarop de hardcore fans springend op de reling van de tweede ring balanceren, heeft veel weg van levensmoeheid. Een klein wonder dat er niemand te pletter valt. Nooit eerder heb ik zoiets gezien. Vuurwerk, hysterie en 90 minuten lang gezing & gespring, terwijl het niveau toch doet denken aan de kelder van de eerste divisie. De oude man achter mij was gelukkig als een klein kind bij de 0-1 en 0-2, maar droop uiteindelijk af als een mak schaap na 1-2 en 2-2. Deze middag staat op mijn netvlies gebrand.

No comments: