Sunday, January 07, 2007

Creeel

De laatste kilometers per trein vielen er al een paar sneeuwvlokjes, maar toen ik de volgende ochtend wakker werd in Hostel Margarita was heel Creeel en de wijde opgeving bedekt met een dikke witte deken van sneeuw. Toen ik in november in het vliegtuig stapte had ik veel verwacht, maar de gedachte dat ik tot mijn enkels in de sneeuw zou komen te staan is geen enkel moment bij me opgekomen.

In Creeel is niet veel te beleven, maar de omgeving biedt een hoop `vertier & vermaak`. Via het hostel een tour geboekt om vervolgens samen met een bus vol toeristen de bezienswaardigheden af te vinken (zie foto`s). Door de sneeuw heeft het landschap meer weg van de Rockies in Canada dan Mexico. Het bereiken van de waterval is nog een hele opgave. Twee glijers en een bijna glijer zijn echter de moeite waard! Het bezoek aan een Tamahumara-gemeenschap (de inheemse bevolking) was zeker interessant en de verschillende rotsformaties waren lachwekkend. Overall, een mooi trippie. Het `probleem´ gedurende deze dag was mijn kleding: mijn sneakers zijn zeker niet waterdicht en ik word ook meteen geconfronteerd met het feit dat ik mijn trui in een club in Mazatlan heb laten liggen. Gelukkig is alles in Mexico op te lossen met het medicijn Tequila...

3 comments:

Unknown said...

Hola Martijno-tarahumaro-burrito-come tacos-tequilero-panzón!!!!! Jijijiji JUST kidding! any simalirity to reality is a mere coincidence.
Even if I don't get much of what you are saying, (you know my dutch is not exactly one of my strengths) (you should have mentioned a zaklamp so I could understand) I know it's a nice story and really wish you a NiCe trip. All of these places, the people you meet, the freezing feet, las cervezas con los amigos and all the stories that this trip is going to tell, hope it is not what you expected, hope it's much better than that! and every moment: fun, fantastic and full of magic =)Enjoy it, and post some photos!! =)
xx
Marianna

denny said...

That photo of the balancing rock! I've been to the same place. Small world dutchy.

Nice photos pity about the crazy moontalk that apparently passes for a real language ;)

Unknown said...

GEFELICITEERD Mart!
B