Thursday, October 04, 2007

Dude, where is my board!

Het landschap van het Lake District is miljoenen jaren geleden gevormd door gletsjer en is nu ansichkaart waardig: de besneeuwde bergtoppen reflecteren in de kristal heldere meren.
Na een maand in de smog van Buenos Aires te hebben gewoond is de frisse Andes lucht een verademing. Dit paradijs herinnert mij aan die goede ouwe tijd in Britsh Columbia!

Bariloche is HET wintersport oord. Op 20 km ligt op Cerro Catedral het grootste en meest luxe skigebied (inclusief apres-ski) van Zuid-Amerika. Wat een bofferij! Ondertussen heb ik al een mooi rijtje landen een board onder gebonden, maar zonder twijfel en met ruime afstand biedt Cerro Catedral het mooiste uitzicht. De met poedersuiker bedekte bergtoppen worden afgewisseld door ulta-blauwe kronkelende meren en in de verte ligt Bariloche gelegen aan de oevers van Lago Nahuel Huapi. Na twee weken regen in Buenos Aires zit het in Bariloche mee: geen wolkje aan de hemel en het kwik stijgt richting de twintig graden. Tesamen met de sneeuw die twee dagen geleden is gevallen zijn de omstandigheden ultiem te noemen! Mocht ik geen profvoetballer meer worden, dan lijkt profesional boarder mij geen slecht alternatief. De Germaanse `ski & board club` bestaat uit drie Nederlandse chicks en buurman Claus uit Duitsland. Een top crew.

Het gaat er wederom niet om wat je weet, maar wie je kent! Eén van mijn mooiste avonden in Argentinië beleef ik in de bossen van Llao Llao. Via mijn boardmaatjes beland ik op een asado: wijntjes, kilo`s vlees en nog meer vlees. Heerlijk! De gastvrijheid is hardverwarmend. Grammaticaal slaat mijn spaans nog steeds als l*l op een drumstel, maar communiceren is meer dan alleen woorden. Ricardo (53) is mijn held van de avond, gelukkig getrouwd is hij niet te beroerd openlijk te flirten met de Nederlandse dames en mij in te wijden in de gelikte technieken van een Latin Lover. Een oude vos verleert zijn streken niet...

No comments: