Wednesday, October 24, 2007

Mar del Plata

Ondanks dat het zo´n dikke twintig graden was toen ik aankwam in Mexico, begon ik mijn trip in de winter en vlieg ik terug naar de winter in Europa, net nu de zomer in Zuid-Amerika voor de deur staat. Dan doe je toch iets fout! Daarom ga ik van Patagonië linea recta naar het strand van Mar del Plata: bakken en braden! Ik heb geen tijd meer voor een ´well-done´ bakkunstje, maar een ´raw´ voordoet om gebruind door de Nederlandse douane te lopen.

Mar del Plata was tot een aantal jaren geleden het beachoord van Argentinië (nu Punta del Este in Uruguay). Dikke vette appartement (die het bijhalve in december & januari leeg staan), een uitgestrekte boulevard, duizende strandtenten en veel vistenten. De mode hier op het strand bevalt me prima: bralizaanse stringetjes zijn de trend voor de zomer van 2007 op het Zuidelijk halfrond. Je moet wel lekker in je vel zitten wil je hier op het strand niet geintimideerd worden door al die strakke anorexia figuurtjes. Die dikke vette steaks en flessen Malbec hebben heerlijk gesmaakt, maar mijn zwembroek zit een beetje strak...

1 comment:

Esther said...

Ha Martijn,

Wat wordt de wereld toch klein met het internet. Ik heb het idee dat je woesndag niets meer te vertellen hebt als je thuis komt. Wij zijn via jouw weblog helemaal op de hoogte van al jouw avonturen. Of heb je censuur toegepast?;)Ik heb nog precies een halve week de tijd om jouw laatste avonturen door te lezen en om een zonnebankkuurtje te volgen hihi.
Tot woensdagmiddag!
Dike kus Esther