Sunday, April 22, 2007

Ecuador

Ecuador heeft mij via Otavalo, Quito, Quilotoa Loop, Baños, Puyo, Gauranda, Guayaquil, Galapagos, Salinas, Riobamba en Cuenca van Columbia naar Peru gebracht. Vijfendertig dagen Ecuador betekent vijfendertig dagen wakker worden in een andere wereld: besneeuwde vulkaantoppen, zonnige stranden of tropische regenwouden. De ene dag houden je koude vingertoppen een volgeweven trui vast op een inheemse markt en de volgende dag word je zwetend wakker in de kustelijke laaglanden. De schoonheid van Ecuador ligt verscholen in de enorme verscheidenheid van dit kleine Zuid Amerikaanse land. De Quilotoa Loop heeft mijn absolute voorkeur. Alhoewel ik mezelf plechtig beloof (ik heb immers een kinderwens) nooit meer zeven uur op een paard te gaan zitten!

De Galapagos zullen voorlopig nog wel even door mijn hoofd spoken (evenals de kippenklauw in mijn soep!) Krijg ik ooit nog de kans in mijn leven om met schildpadden te zwemmen en zeeleeuwen te dollen? Een waanzinnige ervaring. Heb je tijd, heb je geld....? Galapagos is een once-in-a-lifetime experience!


Hoor ik daar een Lama schijten? Peru here I come!

No comments: