Sunday, November 12, 2006

Aguascalientes

Op donderdag werd ik uitgenodigd door Eduardo om het weekend in Aguascalientes door te brengen. Aguascalientes is een provincie stadje met een half miljoen inwoners dat op opgeveer 3 uur rijden ten noorden van Guadalajara ligt.

Was mijn 'residencia' in Mexico City een verademing, mijn slaapplek hier in Aguascalientes is ongekend. Het huis van de ouders van Eduardo zou zeker niet misstaan in MTV-cribs. Heerlijk! Als ik uit mijn raam kijk, zie ik het zwembad, de jacuzzi en sauna afgespiegeld tegen de tennisbaan aanliggen. Ik ben hier nu slechts 24 uur, maar het went snel en ik denk dat ik deze cultuurshock wel overleef.

Nadat we vrijdagavond flink zijn wezen stappen in de lokale disco, stond er zaterdag behalve een toeristische tour een voetbalwedstijd van FC. Aguascalientes gepland. Waar ik in Nederland mijn wedstrijden slijtte op de BB of CC tribunes van Nieuw Monnikenhuizen, was er deze avond wederom een skybox geregeld (het moge duidelijk zijn, ook dit went snel). Vanuit de skybox kwam ik oog in oog te staan van Signor Hugo Sanchez himself. Ofwel, de J.Cruijff van Mexico. Been there done that!

Maandag begint mijn Spaanse les op de universiteit van Guadalajara...

3 comments:

Anonymous said...

Ha Maestro!

Goed te horen dat ook jij veilig aangekomen bent in het Mexicaanse. Je hebt de zaakjes weer goed geregeld: skyboxje, Coronaatjes, Night Clubs, .... Hoe kan het ook anders??!!
Wij moeten zo nu en dan wel even de LP raadplegen, maar krijgen ook veel tips van de locals hier. Onze omgeving is wel wat anders: kangoeroes, pelicanen en autotochten door the f*cking middle of nowhere.
Enjoy your stay mate; we keep in touch!

Martin & Kirsten

Anonymous said...

Yo Meneer!

Ben blij dat je nu al zulke mooie verhalen te vertellen hebt! ik had ook niet anders van je verwacht!
Blijf genieten, en we bellen snel weer!

xx simone

ps moest net even grinniken toen ik de perzik yoghurt in de schappen bij albert heijn zag staan! :D dat was een mooie aktie!

Anonymous said...

Hey Martijn.... Geweldig al die luxe!!!! Geniet ervan, het kan haast geen 9 maanden duren. Maarree
dit heb je in ieder geval binnen.
Zijn de spaanse lessen nog te volgen. Ik hoop voor je dat je goed hebt geluisterd naar Simone en haar tactiek zult gebruiken. Dus niet in de "verleden tijd" spreken, alleen in de "voltooid tegenwoordige tijd" (he --ido of he --ado). En de mexicanen zullen versteld staan!

Buena suerte.

Tine.