Friday, February 16, 2007

Cartegena

Als een diesel heb ik de afgelopen maanden kunnen warm draaien, en nu begint het `reizen` pas echt! Mexico was luxe en Cuba een bus vol bejaarden (sorry pa!). Latijns Amerika staat voor onafhankelijkheid en vrijheid. May dreams become...

De komende maanden stort ik me volledig in het rugzaktoerisme (back-packing). Rugzaktoersime is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt. Deze vrije vorm van reizen, brengt elke dag meer avontuur dan gisteren en minder dan de dag van morgen. Maar het is ook: uitgewoonde matrassen, vlekken en beestjes in de lakens, een orkest knarsentandende en snurkende medebewoners, intense lichaamsgeuren van 10 meurende gasten in de dorm, koude douches met meer haar in het putje dan op mijn borst, uitpuilende prullenbakken met tweedehands wc-papier, verstopte wc's en geuren in je rugzak die een eigen leven leiden. Welkom in mijn wereld.

Mijn eerste bestemming is Cartagena. Een koloniale havenplaats in het Caribisch gebied, met een maximum temperatuur van 31 °C en een gemiddelde minimum van 24 °C: genieten! Met dergelijk temperaturen is het moeilijk de schoonheid van de stad op waarde te schatten (een prachtige ommuurde oud-koloniale binnenstad) en daarom laat ik de stad voor de stad en ga ik opzoek naar het echte Caribische gevoel: zon, palmbomen, witte stranden, cocktails en bikini`s!


Isla de Rosario en Playa Blanca zijn leuke opwarmertjes, maar National Park Tayrona is de ultieme spot. Na twee uur dwalen voor de jungle, langs afgelegen stranden en onder een dak van palmbomen bereik ik het "Paradijs der Ontspanning". Vergelijkbaar met de film `The Beach` hangt iedereen in dit lui-lekkerland in hangmatten, chilled men in de schaduw van een palmboom en wisselt men dit af met een duik in de helderblauwe zee. Bij zonsondergang wordt een voetbal te voorschijn getoverd en nadien wordt verse vis geserveerd. Onder de sterrenhemel wordt het strand `s nachts gevuld met vuren, gitaarmuziek en het coninue geruis van de zee. Ik hoop dat de eeuwige jachtvelden er ook zo uitzien... (zie foto`s)

Aangezien Carnaval voor de deur staat verruil ik de hangmatten na een paar nachten alweer. Alaaf Barranquilla!

2 comments:

Anonymous said...

WOW... que padre playa!
you weren't lying.. looks like the beach from "the beach movie" didn't you see leo di caprio around? if you happen to see him around.. send him my greetings and a kiss. Tell him I'm dating someone else now so he can stay there enjoying the sun.
xx
Marianna

Anonymous said...

Great work.