Monday, December 04, 2006

Guanajuato

De komende 3 weken is Hostel Casa Mexicana mijn thuis en Escuela Mexican mijn spaanse speeltuin. De school is, geheel in stijl met de rest van de stad, een prachtig oud koloniaal pand en herbergt tussen de tien en twintig studenten per week. Oud betekend overigens ook: kieren en gaten en geen verwarming. De eerste dagen is het, ondanks dat buiten het zonnetje schijnt, binnen echt steenkoud. Een tweede trui is geen overbodige luxe.

Ondanks de enorme progressie die ik in Guadalajara heb gemaakt (progressie boeken van een nulpunt is overigens niet echt een kunst) begin ik bij de 'beginners'. Om mij niet al teveel te teleurstellen noemen ze mijn groep de 'gevorderde beginners': Ik voelde me opeens een stuk beter! Wat te zeggen van de lessen? Elk uur wordt gevuld met een overdosis aan informatie. Soms blijft er iets hangen, soms ook niet.

De foto's spreken boekdelen: Guanajuato es bonita!

3 comments:

Tanja said...

Ok ik hoop dat het werkt. Wat een leuke verhalen en foto's. Hoe zijn de kerstdagen geweest? Al plannen voor oud en nieuw? Voor mij was het heel fijn om weer een paar dagen in NL te zijn .. heel leuk. Morgen lekker een dag vrij. Volgende week dinsdag gaat het echt weer beginnen :(. Veel plezier. Tanjax

Michiel said...

Mart!

Geweldig om die verhalen van jou te lezen. Je hebt jouw roeping als schrijver gemist!!

En verder ben je volgens mij die cultuur supergoed aan het proeven daar. Weet dat ik jouw ervaringen via deze blog op de voet volg. En ik vond het dus ook maar es tijd voor een reactie. Ik hoop dat je daar wat Kerst-gezelligheid hebt gekend de afgelopen dagen. Bizar dat we straks niet op hetzelfde moment het nieuwe jaar ingaan, maar ik zal aan je denken ouwe!

Have fun!!!

Michiel

klosgenoten said...

hola guapo, que tal? FELIZ AÑO!!que has hecho en noche vieja? mag ik zo vrij zijn mijn eigen spaan te oefenen op uw blog,ik neem aan dat je het wel kunt lezen inmiddels tog? dus ik ga weer vrolijk verder..Mucha fiesta alli?aqui si, fiesta en mi casa, rozanne y charlotte han venido tambien :) y cual es el tiempo alli? aqui casi siempre el ciel esta azul y mucho sol,me gusta mucho!! en hollanda gris y lluvia, entonces, wij hebben het weer goed voor elkaar zou ik zeggen! tal vez este verano me voy a suramerica tambien, en julio /agosto! y tu? ya estas por alli tambien? bueno, disfruta(have fun) y hastalapasta!! Besos, mo